X

Lütfen Para Birimi Seçiniz

Türk Lirası $ US Dollar Euro
X

Lütfen Para Birimi Seçiniz

Türk Lirası $ US Dollar Euro

4. Bölüm: HTML Kodu ve Arama Motoru Başarı Faktörleri

AnasayfaYazılarGoogle SEO4. Bölüm: HTML Kodu ve Arama Motoru...

SEO Faktörlerinin Periyodik Tablosundaki bu öğeler , içeriğiniz hakkında arama motorlarına ipuçları göndermek ve bu içeriğin hızlı bir şekilde oluşturulmasını sağlamak için kullanmanız gereken HTML etiketlerini kapsar.

Film gösterim saatlerini mi anlatıyorsun? E-ticaret sayfalarınızda derecelendirme ve incelemeleriniz var mı? Yayınladığınız makalenin başlığı nedir? Her durumda, bunu HTML ile iletmenin bir yolu vardır.

Tt: Başlıklar

HTML başlıkları her zaman arama motorlarının bir sayfanın ne hakkında olduğunu anlamak için kullandığı en önemli HTML sinyali olmuştur ve olmaya devam etmektedir. Başlıklarınız, arama motorlarının yanı sıra kullanıcılara sayfalarınızın ne hakkında olduğunu iletir, bu nedenle benzersiz ve açıklayıcı olmaları önemlidir.

Başlıklar, HTML başlık etiketi aracılığıyla belirtilir. Bu genellikle bir arama sonucunda tıklanabilir bağlantı olarak gösterilen şeydir. Başlıklarınız kısa olmalı, sayfanızın içeriğini doğru bir şekilde yansıtmalı ve sıralamak istediğiniz anahtar kelimeleri içermelidir - anahtar kelime doldurma (bir Toksin) olmadan.

Arama motorlarının , daha uygun ve açıklayıcı olduğunu düşündükleri takdirde, arama yapanlara başka bir başlık sunmayı tercih ettikleri zamanlar olabilir . Oluşturduğunuz başlığın arama yapanlara gösterilme olasılığını artırmak için, sayfanızın bulunmasını istediğiniz terimleri düşünün, ardından bu terimleri doğru, benzersiz bir başlıkta kullanın.

[Profesyonel İpucu]

“Çoğu durumda Google, snippet'leri için meta açıklamasındaki başlığı kullanır, ancak bazen kullanmıyorlar ve görüyoruz ki, başlığı bir nedenden dolayı beğenmezlerse H1 [ Bunun yerine]. 

Bir sayfa birçok farklı terim için sıralanabilir ve birisi bir şey aradığında bu başlık uygun olmayabilir. . . Bu, Google'ın başlıklarda ve snippet'lerde yaptığınızı geçersiz kılmasının ana nedenidir - çünkü ortaya çıkacak snippet, bu özel sorgu için mükemmel bir eşleşme olmayacaktır.

Bu yüzden 'Oh, H1 ile tam olarak aynı başlığa sahip olmalısın' fikri mantıklı değil. Google'a daha iyi bir yedek verebilmeniz için farklı olmaları daha iyidir. Bu nedenle, kullanıcılar arama yaptığında Google başlığı kullanabilir, ancak ikincil terimler arıyorlarsa - çünkü bir sayfa yüzlerce anahtar kelime için sıralanabilir - H1'i yedek olarak kullanabilirler." -Hamlet Batista, RankSense'in CEO'su ve kurucusu.

Açıklamalar

Meta açıklama etiketi, sayfalarınızın arama listelerinde nasıl tanımlanmasını istediğinizi önermek için kullanılabilecek bir HTML öğesidir. Arama sonuçlarında başlıkların altında görünecek açıklamalar. 

Teknik olarak bir sıralama faktörü olmasa da bir “başarı” faktörüdür. İyi hazırlanmış bir açıklama eklemek, kullanıcıları sayfadaki diğerlerine göre sizin sonucunuzu tıklamaya ikna etmeye yardımcı olabilir.

Başlıklarda olduğu gibi, arama motorları her zaman sağladığınız açıklamayı seçmeyebilir. 

Bing'in kıdemli program yöneticisi Frédéric Dubut, "Belgenizi veya sayfanızı daha iyi temsil ettiğini düşünürsek, resmi açıklamanız olmayan bir şey seçeceğimiz anlamında Google'a çok benzer bir yaklaşımımız olduğunu düşünüyorum" diyor.

"En iyi tavsiyem, arama sonuçlarında kendi başlığınızın ve açıklamanızın kullanılmasını istiyorsanız, bunların belgenin ne hakkında olduğunu gerçekten temsil ettiğinden emin olun."

Dubut, “Bir şeyleri biraz yanlış temsil etmek için bile yolunuzdan çıkmaya çalışmayın” diyor. “Meta etiketinizde yazıldığı gibi başlığınızın ve açıklamanızın sayfanızın ne hakkında olduğu konusunda %100 doğru olmadığını düşünürsek, o zaman sistem belgenizin diğer bölümlerine çok yakından bakacak ve bir daha alakalı olduğunu düşündüğü resim yazısı.”

St: Yapı

Kurumsal SEO danışmanlığı SEOIn-house'un sahibi Jessica Bowman, "Yapılandırılmış veriler, arama motorlarının sayfanızdaki içeriği daha iyi anlamasını sağlıyor" diye açıklıyor ve ekliyor: " o sayfa. Marka açısından bakıldığında göz kamaştırıyor.” 

Yapılandırılmış veriler, arama motorlarına içeriğinizin ne hakkında olduğunu tek bir "dilde" söylemenizi sağlayan bir kod biçimidir. Spesifik şema işaretlemesi (kod), arama motorlarının sayfa içeriğini ve yapısını sindirmesini ve anlamasını kolaylaştırabilir. Bowman, SEO'ların uygun olan her yerde sitelerinde şemayı nasıl düzgün bir şekilde uygulayacaklarına hakim olmaları gerektiğini söylüyor .

Yapılandırılmış verilerin sonucu, genellikle Google'ın "zengin snippet" dediği şeye, onu kullanıcılar için daha çekici ve kullanışlı kılan ekstra özellikler içeren bir arama listesine dönüşür.

Detlef Johnson, "Yapılandırılmış veriler, arama sonuçları için muazzamdır, çünkü sonucunuz zengin medya, resimler, fiyatlandırma bilgileri, derecelendirmeler vb. ile doldurulabilir ve yalnızca mavi bağlantı yerine bir atlıkarıncada" diyor. 

Örneğin, bir müzik yayını yürüttüğünüzü varsayalım. Yazılarınızdan biri Taylor Swift'in 1989 albümünün incelemesi . Yapılandırılmış veri işaretlemeyi kullanarak, arama motorlarına 1989 yılına değil, bir albüme atıfta bulunduğunuzu bildirebilirsiniz. 

Yapılandırılmış verilerin kullanımı doğrudan bir sıralama faktörü olmasa da, arama sonuçları sayfasında bazı avantajlar sağlayabilir. Standart arama sonuçlarıyla karşılaştırıldığında, zengin sonuçlar, kullanıcılar için daha çekici veya yararlı olabilecek ek bilgiler veya işlevler sunar. Zengin sonuçlar genellikle sonuçlar sayfasında belirgin bir şekilde görünür ve bu da marka bilinirliğini artırabilir ve içeriğinize trafik çekebilir. 

Zengin sonuçların, kullanıcıların sayfanızı tıklaması için teşviki ortadan kaldırarak pazarlama fırsatlarını sınırladığına dair endişeler var. Diğer tüm faktörler eşit olduğunda, zengin bir sonucun tıklama alma olasılığı standart bir sonuçtan daha fazladır.

Daha fazla bilgi için SEO: Structured Data & Schema.org ve Google: Google Rich Snippets bölümlerine bakın. 

Ve bu kaynaklar: Şeması tam hiyerarşisi , Google'ın Yapısal Veri Test Aracı .

Başlıklar

Başlıklar, içeriğinizin önemli bölümlerini düzenlemenin ve tanımlamanın hiyerarşik bir yoludur. Bir sayfanın genellikle bir başlığı olacaktır. Sahne arkasında, HTML kodunda başlık bir H1 etiketine sarılır. Bu sayfa, kopyayı bölümlere ayırmak için bir başlık ve birkaç alt başlık içerir. Bu alt başlıklar, H1 etiketlerinden sonraki "düzey" olan H2 etiketlerini kullanır. 

Başlıklarınızı başlık etiketlerine sarmak, özel biçimlendirmeyi oluşturan şeydir. Örneğin, bu bölümün adı olan "Hd: Başlıklar", aşağıdaki gibi bir H2 HTML etiketine sarılır: <h2>Hd: Başlıklar </h2>.

"Önce kullanıcının deneyimini düşünmelisiniz - başlıklar onu nasıl geliştirir?" SEO platformu RankSense'in CEO'su ve kurucusu Hamlet Batista, diyor. “Baştan sona bir metin özeti koyarsanız, kullanıcının okuması ve takip etmesi çok zor olacaktır. Başlıkların amacı budur: sayfayı hızlı bir şekilde tarayabildiğinizden emin olmak, ne hakkında olduğunu anlamak ve hatta tamamen okumak için zaman harcamak isteyip istemediğinizi bilmek.”

Web Yöneticisi Eğilimleri Analisti John Muller, birden fazla H1 etiketi kullanmanın (veya hiç kullanmamanın) Google'ın algoritmalarını tetiklemeyeceğini söyledi . Ancak net, anlamsal başlıklara sahip olmanın arama motorlarının sayfaları anlaması için yararlı olduğunu ve içeriğinizi kullanıcılar için daha erişilebilir hale getirdiğini de belirtiyor . 

Arama motorlarına sayfanızın ne hakkında olduğu hakkında daha iyi bir fikir vermek için H1'leriniz ve H2'leriniz için anahtar kelimeler kullanmak iyi bir uygulamadır. Başlıklarınızı anahtar kelimelerle spam yapmayın. Kullanıcıların ve arama motorlarının içeriğinizde gezinmesini kolaylaştırmak için bunları kullanın.

CLS: İçerik Kayması

Google, AMP gereksinimini kaldırdığı için bu öğeden kurtulduk ve iki yeni öğe ekledik: Resim ALT (ALT) ve İçerik Kaydırma (CLS). İçerik Kaydırma (CLS), görsel kararlılık unsurlarına odaklanır.
Önemli Web Verileri ve genel sayfa deneyimi güncellemesinin bir parçası olan Kümülatif Düzen Kayması, bir sayfanın yüklenirken düzeninde beklenmeyen değişikliklere atıfta bulunur - en azından kullanıcılar için can sıkıcıdır ve kaymanın ciddiyetine bağlı olarak gerçek hasara neden olabilir ve sayfanın içeriği.

“Sayfada aniden bir şeyler değiştiğinde hiç çevrimiçi bir makale okudunuz mu? Uyarı olmadan, metin hareket eder ve yerinizi kaybedersiniz. Daha da kötüsü: Bir bağlantıya veya düğmeye dokunmak üzeresiniz, ancak parmağınız -BOOM- inmeden hemen önce, bağlantı hareket ediyor ve sonunda başka bir şeye tıklıyorsunuz! Google Mühendisi Philip Walton ve Chroiumum Geliştiricisi Milica Mihajlija, çoğu zaman bu tür deneyimler sadece can sıkıcıdır, ancak bazı durumlarda gerçek hasara neden olabilirler" dedi . Google, en iyi kullanıcı deneyimini sağlamak için 0,1 veya daha düşük bir CLS puanı önerir.

ALT: Resim ALT

Birçok adla bilinen (ALT etiketleri, resim ALT, ALT açıklamaları vb.), Resim ALT metni, bir resmin ne olduğunu ve sayfada ne için olduğunu açıklayan HTML'dir. Birçok SEO uzmanı görsel aramada yardımcı olması için ALT metni kullanırken, bu görsel tanımlayıcıların temel amacı erişilebilirliktir.

“ALT metin, bir kullanıcının ekranına resim yüklenemezse, bir web sayfasındaki resmin yerine görünen yazılı kopyadır. Bu metin, ekran okuma araçlarının görselleri görme engelli okuyuculara tanımlamasına yardımcı olur ve arama motorlarının web sitenizi daha iyi taramasına ve sıralamasına olanak tanır," diye açıkladı Hubspot için Braden Becker .

SEO'nuza yardımcı olsa da, görüntü ALT'lerinin anahtarı, tüm yetenek seviyelerindeki kullanıcılar için olumlu bir kullanıcı deneyimi sağlamasıdır. Dizine eklenme ve sıralanma açısından bir gereklilik değildir, ancak herhangi bir SEO'nun denetim yapılacaklar listesinin bir parçası olmalıdır.

SC: Şema

HTML bölümüne bu yıl eklenen bir diğer yenilik de Schema (Sc). Moz'un SEO Kılavuzuna göre şema "arama motorlarının SERP'lerde sayfanızı okuma ve temsil etme şeklini geliştirmek için HTML'nize ekleyebileceğiniz semantik bir etiketler (veya mikro veriler) sözlüğüdür" . Sadece Google için de geçerli değil. Birçok arama motoru, Web'deki içeriği yorumlamalarına yardımcı olmak için Şema verilerini kullanır: Bing, Yandex ve daha fazlası.

Schema gibi yapılandırılmış verilerin sıralamaları iyileştirip iyileştirmediği konusunda pek çok tartışma var , ancak çoğu SEO uzmanı, en azından daha kapsamlı zengin snippet'lere yardımcı olduğu konusunda hemfikir. Günümüzde pek çok SEO'nun Schema'yı uyguladığı ve denediği için, çoğu endüstri için masa bahisleri haline geldi.


Top