Arama motoru optimizasyonu veya SEO (Arama Motoru Optimizasyonu için Türkçe) arama motorları ve artan trafiği ve organik sonuçlarında bir sitenin arama motorlarında yerleşim iyileştirme yeteneğine sahip herhangi verilerin tümüdür.
Bu pazarlama stratejisinin özelliği, bir yandan eyleme yakınlığı nedeniyle arama motoru trafiğinin yüksek değerinde yatmaktadır. Öte yandan, SEO, daha fazla yatırım yapılmasa bile uzun süre trafik sağlamaya devam edebilecek tek pazarlama stratejisidir.
Arama motoru optimizasyonunun önemli bileşenleri, ilgili ve benzersiz içeriğin oluşturulması veya iyileştirilmesi, uygun anahtar kelimelerin , başlık etiketlerinin veya meta açıklamaların ve web sitesinde dahili bağlantıların kullanılmasıdır. Özellikle, kendi sitenize yönlendiren diğer sitelerden gelen bağlantılar, iyi bir sıralama için çok önemlidir.
Google, lider arama motoru olarak, bir insan okuyucunun standartlarına göre bir algoritma yardımıyla web sitelerini değerlendirmeye çalışır. Sıralama da bu kriterlere göre belirlenir.
Arama motoru optimizasyonu bu nedenle potansiyel olarak çok ucuz ve dolayısıyla karlı trafik sağlayabilir. Ancak günümüzde rekabet buna paralel olarak güçlü ve arama motorlarının yüksek kaliteli içerik talepleri, SEO'nun giderek daha pahalı hale geldiği ve dolayısıyla daha az karlı hale geldiği anlamına geliyor.
Mobil aramalardaki hızlı artışla birlikte SEO'ya yaklaşımın da değiştirilmesi veya en azından uyarlanması gerekiyor. Ayrıca, sadece arama motorlarındaki sıralamayı geçici olarak iyileştirmek değil, aynı zamanda sürdürülebilir bir şekilde etkilemek için bir optimizasyonun bir kez değil, tekrar tekrar yapılması gerektiği vurgulanmalıdır.
SEO'daki iki ana konu, sayfa içi ve sayfa dışı SEO'dur ( bağlantı kurma konusuna bakın ). Google'ın benzersiz, katma değerli içeriğe odaklanmasından, içerik pazarlama ilgili bir disiplin olarak büyüdü.
SEO / Arama Motoru Optimizasyonu Nedir?
SEO, “arama motoru optimizasyonu” anlamına gelir. Basit bir ifadeyle, insanlar işletmenizle ilgili ürün veya hizmetleri Google, Bing ve diğer arama motorlarında aradığında görünürlüğünü artırmak için sitenizi iyileştirme süreci anlamına gelir. Sayfalarınız arama sonuçlarında ne kadar iyi görünürse, dikkat çekme ve potansiyel ve mevcut müşterileri işletmenize çekme olasılığınız o kadar artar.
SEO nasıl çalışır?
Google ve Bing gibi arama motorları , web'deki sayfaları taramak, siteden siteye gitmek, bu sayfalar hakkında bilgi toplamak ve bir dizine koymak için botları kullanır. Dizini, o sırada tam olarak aradığınızı bulmanıza yardımcı olmak için bir kütüphanecinin bir kitap (veya bir web sayfası) açabileceği dev bir kütüphane gibi düşünün.
Ardından, algoritmalar, belirli bir sorgu için arama sonuçlarında sayfaların görünmesi gereken sırayı belirlemek için yüzlerce sıralama faktörünü veya sinyali dikkate alarak dizindeki sayfaları analiz eder. Kütüphane benzetmemizde, kütüphaneci kütüphanedeki her kitabı tek tek okudu ve sorularınıza tam olarak hangisinin cevap vereceğini size söyleyebilir.
SEO başarı faktörlerimiz, kullanıcı deneyiminin çeşitli yönleri için vekiller olarak kabul edilebilir . Arama botlarının, bir web sitesinin veya web sayfasının arama yapan kişiye aradıklarını tam olarak ne kadar iyi verebileceğini tahmin etme şeklidir.
Ücretli arama reklamlarından farklı olarak , daha yüksek organik arama sıralamaları elde etmek için arama motorlarına ödeme yapamazsınız, bu da SEO uzmanlarının işe girmesi gerektiği anlamına gelir. İşte biz burada devreye giriyoruz.
Periyodik SEO Faktörleri Tablomuz, faktörleri, her biri SEO için genel önemine göre altı ana kategori ve ağırlıkta düzenler. Örneğin, içerik kalitesi ve anahtar kelime araştırması, içerik optimizasyonunun temel faktörleridir ve taranabilirlik ve hız, önemli site mimarisi faktörleridir.
Yeni güncellenen SEO Periyodik Tablosu, SEO'nun en iyi uygulamalarından uzaklaşan Toksinlerin bir listesini de içerir. Bunlar, motorların yöntemlerinin çok daha az karmaşık olduğu günlerde yüksek bir sıralamayı garanti etmek için yeterli olabilecek kısayollar veya püf noktalarıdır. Ve şimdi kısa bir süre için bile çalışabilirler - en azından siz yakalanana kadar.
Ayrıca, üç temel nişin ardındaki SEO başarı faktörlerini derinlemesine inceleyen yepyeni bir Nişler bölümümüz var: Yerel SEO, Haber/Yayıncılık ve E-Ticaret SEO. Genel SEO Periyodik Tablomuz size en iyi uygulamalar konusunda yardımcı olurken, bu Nişlerin her biri için SEO'nun nüanslarını bilmek, küçük işletmeniz, yemek tarifi blogunuz ve/veya çevrimiçi mağazanız için arama sonuçlarında başarılı olmanıza yardımcı olabilir.
Arama algoritmaları, alakalı, yetkili sayfaları ortaya çıkarmak ve kullanıcılara verimli bir arama deneyimi sağlamak için tasarlanmıştır. Sitenizi ve içeriğinizi bu faktörleri göz önünde bulundurarak optimize etmek, sayfalarınızın arama sonuçlarında daha üst sıralarda yer almasına yardımcı olabilir.
SEO pazarlama için neden önemlidir?
SEO, dijital pazarlamanın temel bir parçasıdır, çünkü insanlar genellikle ürünler ve hizmetler hakkında bilgi bulmak için ticari amaçla her yıl trilyonlarca arama yapar . Arama, genellikle markalar için birincil dijital trafik kaynağıdır ve diğer pazarlama kanallarını tamamlar. Daha fazla görünürlük ve arama sonuçlarında rakiplerinizden daha üst sıralarda yer almak, kârlılığınız üzerinde önemli bir etkiye sahip olabilir.
Bununla birlikte, arama sonuçları , son birkaç yılda kullanıcılara daha doğrudan yanıtlar ve kullanıcıları diğer web sitelerine yönlendirmek yerine sonuçlar sayfasında tutma olasılığı daha yüksek olan bilgiler sağlamak için gelişmektedir .
Ayrıca , arama sonuçlarındaki zengin sonuçlar ve Bilgi Panelleri gibi özelliklerin görünürlüğü artırabileceğini ve kullanıcılara doğrudan sonuçlarda şirketiniz hakkında daha fazla bilgi sağlayabileceğini unutmayın.
Özetle, SEO bütünsel bir pazarlama ekosisteminin temelidir. Web sitesi kullanıcılarınızın ne istediğini anladığınızda, bu bilgiyi kampanyalarınız (ücretli ve organik), web siteniz, sosyal medya mülkleriniz ve daha pek çok konuda uygulayabilirsiniz.
SEO'yu nasıl öğrenebilirim?
İpucu: 15 Haziran'da SMX Advanced'de lansmanı yapılacak olan güncellenmiş 2021 SEO Periyodik Tablomuz için bizi izlemeye devam edin!
SEO'ya yararlı bir dalış için, Periyodik SEO Faktörleri Tablomuz, başarılı sayfa içi ve sayfa dışı SEO öğelerinin yanı sıra "Toksinler" veya zarar verebilecek taktikler de dahil olmak üzere bilmeniz gereken tüm temel kavramları size tanıtacaktır. senin sıralaman.
Tablo ve beraberindeki rapor ayrıca üç arama alanına da bakar:
- Yerel SEO
- Yayıncılık/Haber SEO
- E-ticaret SEO'su
SE O Faktörlerinin Periyodik Tablosu, bu SEO Kılavuzunun temelini oluşturur. Bu kaynaklar birlikte SEO hakkında bilgi edinmenize ve başarı stratejinizi belirlemenize yardımcı olacaktır.
SEO Rehberi
SEO Faktörleri Periyodik Tablomuzun bir arkadaşı olarak, Search Engine Land's Guide To SEO, sitenize organik trafik çekmek için sağlam bir strateji geliştirebilmeniz için arama optimizasyonunun temelleri konusunda size yol gösterir.
Aşağıdaki kılavuzda, bu faktörleri daha derinlemesine açıklıyoruz ve web sitenizin organik aramadan daha fazla ziyaretçi almasına yardımcı olacak arama motoru optimizasyonu konusunda uzmanlardan taktik ipuçlarını vurguluyoruz.
- Bölüm 1: Arama Motoru Türleri Başarı Faktörleri : Bunlar, arama sıralamalarınızı etkileyebilecek sayfa içi ve sayfa dışı faktörlerdir. Ayrıca SEO'daki Niş dikeylerine ve kaçınılması gereken toksik SEO taktiklerine de bakacağız.
- Bölüm 2: İçerik ve Arama Motoru Başarı Faktörleri : Arama motorlarının ve hedef kitlenizin seveceği yüksek kaliteli içerik oluşturmak için bu öğeleri aklınızda bulundurun.
- Bölüm 3: Site Mimarisi ve Arama Motoru Başarı Faktörleri : Sahne arkasına gidelim ve sitenizin arama motorlarının kullanıcı deneyimine erişmesini ve kullanıcı deneyimini etkilemesini kolaylaştıran yönlerine bakalım.
- Bölüm 4: HTML Kodu ve Arama Motoru Başarı Faktörleri : HTML etiketleri ve yapılandırılmış veriler, sitenizdeki bilgileri düzenlemeye ve arama motorlarının içeriğinizi anlamasına yardımcı olur.
- Bölüm 5: Güven, Yetki, Uzmanlık ve Arama Sıralaması : Kullanıcılarınızın sitenizle nasıl etkileşime geçtiği, sitenin itibarı ve yetkisi, arama motorlarının sitenizin kullanıcılara gösterilmeye değer olup olmadığını belirlemesine yardımcı olur.
- Bölüm 6: Bağlantı Oluşturma ve Arama Motorlarında Sıralama : Bağlantılar neden hala önemli ve arama motorlarına içeriğiniz hakkında ne söylüyorlar.
- Bölüm 7: Kişiselleştirme ve Arama Motoru Sıralamaları : Bunlar, kullanıcıların gördüğü sonuçları etkileyebilecek konum ve amaç gibi kullanıcıya özel öğelerdir.
- Bölüm 8: Toksinler ve Arama Motoru İstenmeyen Posta Cezaları : SEO “kısayollarına” dikkat edin. Bu taktikleri kullanırken yakalanmak, potansiyel olarak manuel işlem cezasıyla sonuçlanabilir ve hatta sitenizin arama dizininden kaldırılmasına neden olabilir.
- Bölüm 9: Aramada Yükselen Sektörler : Ses, yerel, görüntü ve video araması, kullanıcıların aradıklarını bulmaları için yeni yollar sunar. Her biri markalar için nüanslı fırsatlar sunarken, yine de SEO'nun temel ilkelerine dayanmaktadırlar.