SEO hakkında düşünürken içerik ilk önceliğiniz olmalıdır. Kaliteli içerik, hedef kitlenizi nasıl meşgul ettiğiniz, bilgilendirdiğiniz, desteklediğiniz ve memnun ettiğinizdir. Özgün, değerli içerik oluşturmak, arama motorunun görünürlüğü için de kritik öneme sahiptir. Gerçekten de, SEO Faktörlerinin Periyodik Tablosu'nun içerik "öğeleri" ile başlamasının nedeni budur, ilk öğe içerik kalitesiyle ilgilidir.
Blog makaleleri, ürün sayfaları, bir hakkında sayfası, referanslar, videolar veya hedef kitleniz için oluşturduğunuz başka herhangi bir şey olsun, içeriğinizi doğru almak, diğer tüm SEO çabalarınızı destekleyecek bir temele sahip olduğunuz anlamına gelir.
"Kullanıcıların ne istediğini bir düşünün ve siz arama motorunun yerinde olsaydınız, kullanıcıları kendi web sitenize göndermekten çekinmez miydiniz?" diyor Bing'in kıdemli program yöneticisi Frédéric Dubut. "Bu web sitesine kefil olmaktan ve belirli bir sorgu için bunu bir numaraya koymaktan gurur duyar mısınız?"
“Cevap 'evet' ise, o zaman daha fazla teknik çalışmanın ve daha geleneksel SEO'nun devreye girebileceği yer burasıdır. Ancak cevap 'hayır' ise, bu muhtemelen teknik şeyler hakkında düşünmeye başlamadan önce kullanıcılar için daha fazla değer eklemeniz gerektiğinin bir işaretidir.”
Kullanıcılara sağlam, faydalı ve benzersiz içerik sağlamak, onları sayfalarınızda kalmaya, aşinalık ve güven oluşturmaya zorlayan şeydir. Yüksek kaliteyi neyin oluşturduğu içeriğin doğasına bağlı olacaktır ve içerik türüne ve sektöre göre değişiklik gösterecektir.
Google'ın Arama Kalitesi Değerlendirici Yönergeleri (bölüm 5.1), yüksek kaliteli içeriğin özelliklerini türe göre ayırır:
Your Money or Your Life (YMYL) içeriğini oluşturan markaların , Google'ın algoritmaları otorite, uzmanlık ve güvenilirlik ( EAT ) sinyallerine daha fazla ağırlık verebileceğinden, bu standartlara özellikle dikkat etmesi gerekir .
İçerik, SEO çabalarınızın temel taşıdır ve eksik bir yer değildir. Neredeyse tüm diğer faktörler içerik kalitesine bağlı olduğundan, net bir içerik stratejisi oluşturmak ve buna yatırım yapmak, SEO başarınız için kritik öneme sahiptir.
En son içerik haberleri ve ipuçları için Search Engine Land'in SEO: İçerik ve Yazma bölümüne yer işareti koyun .
Anahtar kelimeleri araştırmak (hedef kitlenizin kullandığı arama terimleri), iyi içerik oluşturduktan sonra belki de en önemli SEO faktörüdür. İnsanların aradıklarını "cevaplayan" içerik geliştirmenize yardımcı olacaktır. Anahtar kelime araştırması, bu sorgular için sıralamanın ötesinde faydalar da sağlayabilir.
Danışmanlık firması Perficient Digital'de uzun süredir SEO ve genel müdür olarak görev yapan Eric Enge, "Müşterilerin kullandığı dili anlamak inanılmaz derecede önemli" diyor, "onların konuştukları şekilde konuştuğunuzda sizi çok daha fazla bağdaştırabilir hale getiriyor ve bu olmayacak. değiştirmek. Bu nedenle, anahtar kelime araştırması benim için çok ama çok önemli ve anahtar kelime araştırmasını uygulama şeklinizin değişebileceği yeni dalları var, ancak buna ihtiyaç yok.”
Anahtar kelime araştırması, hedef kitlenizin sorunlu noktalarının ve ihtiyaçlarının doğası hakkında - bu ister gezinme amaçlı, ister bilgi amaçlı veya işlemsel olsun - ilgi alanları, oradaki ilgi miktarı (arama hacmiyle gösterilir), bu sorgular için rekabet düzeyi hakkında fikir verebilir. , ve hatta bu bilgiyi tercih ettikleri format.
Hangi anahtar kelimelerin uygun olduğunu değerlendirdikten sonra, bunları içerik oluşturma sürecinizi bilgilendirmek için kullanın ve bunları içeriğin içine dahil edin, böylece hedef kitlenizin arama sonuçlarında sizi bulma şansı daha yüksek olur.
[Profesyonel İpucu]
"Anahtar kelimeleri amaçlarına göre sınıflandırmayı düşünün: bilgi, işlem, gezinme veya yerel. Google'ın her bir sorgu için görüntülemeyi seçtiği sonuç türlerini görmek için arama sonuçlarında şu anda sıralananlarla potansiyel anahtar kelimelerinizi çapraz referans alın. Google, anahtar kelimeye beklediğinizden farklı bir amaç atayabilir; örneğin, "sandviç" yazmak çoğunlukla yerel sonuçlar üretir - bu nedenle, o anahtar kelime için rekabet etmek için yerel bir strateji gerekebilir. Google'ın, araştırdığınız çeşitli anahtar kelimeler için ne tür içerik görüntülediğini anlamak, ne tür içerik oluşturmanız gerektiğini ve bu terimler için hangi sayfalarınızın sıralamaya uygun olacağını netleştirmeye yardımcı olur.” –Lily Ray, SEO direktörü, Path Interactive
Daha fazla bilgi için SEO: Anahtar Kelime Araştırma bölümümüze ve şu kaynaklara bakın:
Kitlenizin sizi bulmak için kullandığı anahtar kelimeleri araştırdıktan sonra, bu anahtar kelimeleri içeriğinizin gövdesine, alt başlıklarınıza ve başlıklarınıza ekleyin - ancak okunabilirlik veya arama motorlarını okuyuculara göre önceliklendiren diğer ödünler pahasına değil.
Basitçe söylemek gerekirse, sayfanızın bulunmasını istediğiniz kelimeleri düşünün ve doğal olarak kullanın.
Arama Motoru Land'in Haber Editörü Barry Schwartz, "İşin sırrı, arayıcının arama kutusuna ne yazacağı açısından konuşmak değil, arayıcının ne okumak istediği açısından konuşmaktır" dedi ve aradaki farka değindi. arama sorgularında kullanılan dil ve kullanıcıların sorgularının ortaya çıkmasını bekledikleri içerik.
“Sorgunun ne olduğu hakkında mutlaka düşünmeniz gerekmediğini düşünüyorum. Örneğin, robots.txt dosyası için noindex yönergesinin kaldırılmasıyla ilgili bildirimler ekleyerek Google Arama Konsolu hakkında bir hikaye yazdım," dedi Schwartz. "Eski günlerde, muhtemelen bu Search Console bildiriminin konu satırını doğrudan başlığa eklerdim çünkü insanlar bu metin satırını kopyalayıp yapıştıracak ve daha fazla bilgi bulmak için onu aramaya çalışacaklar. . Artık Google bu konuda çok daha kolay ve akıllı ve sorguda tam anahtar kelime eşleşmeleri yapma konusunda gerçekten endişelenmenize gerek yok - Google bunu daha da genişletmek için çok daha akıllı."
Her zaman önce kullanıcılar için yazdığınızı ve arama motorlarının doğal dili anlamada giderek daha iyi hale geldiğini unutmayın . Sıralamanızı iyileştirmek için herhangi bir "anahtar kelime yoğunluğu" formülü kavramını atın.
Arama motorları zamanında, güncel, "taze" bilgileri sever.
Bu, sayfalarınızda küçük güncellemeler yapabileceğiniz, yayınlanma tarihini güncelleyebileceğiniz veya tazelik artışı elde etmek için sürekli olarak yeni, düşük kaliteli sayfalar oluşturabileceğiniz anlamına gelmez.
Eskiyen içerik kitaplığınız varsa, onu güncelleyebilir veya eski ve süresi dolmuş sayfaları kullanımdan kaldırabilirsiniz. Bunu yapmak, sitenizi izleyiciler için daha kullanışlı hale getirecek ve ayrıca arama motorlarına içeriğinizin iyi durumda olduğunu gösterecektir.
Google ayrıca , belirli sorgu türleri için bir içerik sıralama faktörü olarak Sorgu Hak Edilen Tazelik (QDF) adını verdiği şeyi uzun süredir uygulamıştır . Bir arama sorgusu aniden popüler hale gelirse - örneğin, aktif bir kasırga olduğunda "kasırga" - Google bu aramalara QDF uygular ve sonuçlar konuyla ilgili hikayeleri, haberleri ve bilgileri yansıtacak şekilde değişir. Bu, öne çıkan snippet'ler için de geçerlidir.
Popüler trendler, yaklaşan etkinlikler veya tatiller ve son dakika haberleri ile ilgili içerik oluşturarak sonuçlar sayfasında görünürlüğünüzü artırmak için bir tazelik artışından yararlanabilirsiniz. Bununla birlikte, QDF ile ilgili bir artışın zamanla azalabileceğini ve sayfanızın arama sonuçlarında daha derine inebileceğini unutmayın.
[Profesyonel İpucu]
"Haberlere bakıldığında, Google uyarıları - bunun gibi şeyler, sektörünüz için yeni olan konu fikirleri vermenize yardımcı olabilir. Haberler taze olduğunda, genellikle hikaye gelişmekte olduğu için konuların/alanların tamamı ele alınmamıştır. Bu size, kapsanmamış belirli bir açı hakkında yazma fırsatı verir. Bu mutlaka çok tartışmalı bir görüş olmak zorunda değil, daha ziyade insanlara düşünecek daha fazla şey vermek zorunda. Bu, katılım ve potansiyel olarak bazı güzel geri bağlantılar almak için faydalı olabilir.” –Itamar Blauer, SEO ve video pazarlamacısı
Sayfalarınızda kullanıcıların sorularını açıkça yanıtlamanın muazzam bir değeri vardır. Birincisi, hedef kitlenizin ihtiyaçlarını karşılamak için özel olarak tasarlanmış içerik yaratıyorsunuz. İki, arama motorları giderek artan bir şekilde arama sonuçlarında doğrudan cevaplar göstermeye çalışıyor. Soruları yeterince iyi yanıtlarsanız, sayfanız öne çıkan bir snippet olarak görüntülenebilir veya Google Asistan'da sesli arama sonucu olarak döndürülebilir.
Araştırmalar , Google aramalarının yarısından fazlasının başka bir içeriğe tıklama yapılmadan sona erdiğini ve bunun nedeninin kısmen arama motorlarının aramalarını doğrudan sonuç sayfasında çözerek kullanıcıları memnun etmeye çalışması olduğunu gösteriyor. Bu cevapların bazıları lisanslıdır ( müzik sözlerinde olduğu gibi ) ve bazıları doğrudan bağlantı linkli web sayfalarından alınmıştır.