X

Lütfen Para Birimi Seçiniz

Türk Lirası $ US Dollar Euro
X

Lütfen Para Birimi Seçiniz

Türk Lirası $ US Dollar Euro

Bölüm 3: Site Mimarisi ve Arama Motoru Başarı Faktörleri

AnasayfaYazılarGoogle SEOBölüm 3: Site Mimarisi ve Arama Mot...

İyi mimari, içeriğe arama motorlarının ve kullanıcıların erişmesini ve gezinmesini kolaylaştırır. Sitenizi geliştirirken veya değerlendirirken aşağıdaki mimari faktörleri göz önünde bulundurun. 

Cr: Tarama

Arama motorları, sitenizin sayfalarını okumak ve bunların kopyalarını aranabilir bir dizin içinde derlemek için web tarama yazılımı kullanır (Google'ın adı Googlebot ve Bing'in adı Bingbot).

Arama yapanlar bir sorgu girdiğinde, arama motoru ilgili sayfaları filtrelemek ve sıralamak için dizinini tarar. Siteniz taranabilir değilse dizine eklenmez ve bu nedenle arama sonuçlarında görünmez.

Çoğu site ciddi tarama sorunlarıyla karşılaşmaz; ancak yine de bu süreci kolaylaştırabilecek veya engelleyebilecek faktörlerin farkında olmalısınız.

Uygun olmayan dahili bağlantı, yavaş sayfa yükleme hızları, URL hataları, kullanıcı erişim istemleri, noindex değerine sahip arama motorlarını engellemek ve web tarayıcılarına kullanıcılara gösterdiğinizden farklı bir şey göstermek, sitenizin arama sonuçlarında görünmesini istemeden engelleyebilir. 

[Profesyonel İpucu]

"Etkili bir bilgi mimarisi ve ilgili navigasyon sistemi, aslında web arama sonuçlarını ve site arama sonuçlarını daha doğru hale getiriyor." – Shari Thurow , Omni Marketing Interactive'de yazar ve kurucu ve SEO Direktörü.

Artık Googlebot, Chrome 74'ü desteklediğine göre, Google tarafından daha fazla JavaScript uygulaması taranabilir. Ancak Search Engine Land'de Geliştiriciler için SEO uzmanı olan Detlef Johnson, "Googlebot'taki Chromium güncellemesi yalnızca Google için geçerlidir. İyi performans göstermek istediğiniz başka arama motorları var ve gelecek, Google geldiğinde tabloları AltaVista'da tersine çevirdiği gibi, herhangi bir noktada Google'daki tabloları değiştirebilir.

"Taranabilirlik açısından, Google artık JavaScript bağlantılarını tarayabilse bile, web siteniz için elbette gezinmeyi de içeren en önemli kod için düz HTML'ye mümkün olduğunca yakından bağlı kalsanız daha iyi olur, bu nedenle tarayıcılar tüm sayfalarınızı keşfedebilirsiniz” diyor.

Tersine, "tarama bütçenizden" (bir arama motorunun sayfalarınızı taramak için harcayacağı kaynak miktarı) en iyi şekilde yararlanmak için alabileceğiniz önlemler vardır.

Robots.txt dosyasını kullanmak, arama motorlarına belirli URL parametrelerine sahip sayfaları taramamalarını söylemek ve tüm bağlantılarınızın düzgün çalıştığını doğrulamak, tarama verimliliğini artırmaya yardımcı olabilir. Temiz, güncel HTML ve XML site haritalarını tutmak, arama motorlarının sitenizi taramasını da kolaylaştırabilir.   

Ay: Mobil

Mobil uyumluluk, sitenizin yalnızca telefonlarda ve tabletlerde görüntülenebildiği anlamına gelmez, sitenizin bu cihazlara sahip olan insanlar için oluşturulduğu ve bu kişilerin masaüstü kullanıcılarının erişebileceği her şeye erişebilmeleri gerektiği anlamına gelir. 

Aramaların çoğu, mobil cihazlardan kaynaklanmaktadır ve arama motorları, bu eğilime yanıt vermek için endeksleme şeklini ayarlamıştır. Mart 2018'de Google , birincil arama motoru dizini olarak web'in mobil sürümünü kullandığı mobil öncelikli dizine eklemeyi geniş çapta uygulamaya başladı . 

Birçok CMS, web sitelerinin mobil sürümlerini destekler, ancak yalnızca bir mobil siteye sahip olmak yeterli değildir: hatalı yönlendirmeler, yavaş yükleme hızları, uygun olmayan yazı tipi boyutları, dokunma öğelerinin birbirine çok yakın olması dahil ancak bunlarla sınırlı olmamak üzere yaygın hatalardan kaçınmaya özen gösterin. ve kullanıcıların istedikleri şeye erişmesini engelleyen geçiş reklamları. Bu hususların çoğu, mobil uyumluluk için gerekli olan kullanıcı deneyiminizi etkiler.

Bazı yayıncılar ayrıca bir mobil uygulama sunar. Bu, markanızı içeriyorsa, kullanıcıların arama sonucunuzu tıklamasını ve içeriği uygulama içinde görüntülemesini sağlamak için uygulama dizine ekleme ve bağlamadan yararlanın. Google'ın Hızlandırılmış Mobil Sayfaları ( AMP ), içeriğinizi mobil kullanıcılara hızlı bir şekilde sunmak için de uygulanabilir. 

Daha fazla bilgi için sitenizi daha mobil uyumlu hale getirmek için bakınız:

  • Mobil Pazarlama: Uygulama Dizine Ekleme ve Arama
  • SEO: Mobil Arama

Dd: Çoğalt

IBM'de SEO uzmanı olan Patrick Stox, SMX Advanced'de bir Insights konuşması sırasında "Yinelenen içerik her yerdedir" dedi . Bir sayfanın yalnızca bir sürümünün arama motorlarına açık olmasını istiyorsunuz. Kanosallaştırmanın devreye girdiği yer burasıdır.

İşaretlenmeden bırakılırsa, yinelenen içerik, arama motorlarının bir sorgu için hangi sayfayı döndürmesi gerektiğini bulmasını zorlaştırabilir. Ayrıca, insanların aynı sayfanın farklı sürümlerine bağlanmasına da yol açabilir.

Bu, güven ve otoritenin bir ölçüsü olan bu bağlantıların değerini azaltır ve bir sayfanın arama yapanlar için gerçekte ne kadar değerli ve alakalı olabileceğine dair yanlış bir resim çizer.

Stox, "Google'ın kafasında, sayfaları katlayarak insanlara yardım etmeye çalışıyorlar" diyerek, yinelenen içerikle karşılaştıklarında arama algoritmalarının ne yapacağını açıklıyor. “Bütün bu çeşitli versiyonlar bir oluyor. Tüm sinyaller o tek sayfada birleşiyor. Aslında bunu yaparak bize yardım etmeye çalışıyorlar.” 

Arama motorlarının sizin için kanonikleri bulmaya çalıştığını bilmek rahatlatıcı olabilir , ancak müşterinizin veya kendi markanızın başarısı arama için optimizasyona bağlı olduğunda, kurallı etiketler, yönlendirmeler ve etkili sayfalandırma stratejileri kullanmak daha kesin bir kontrol derecesi sunabilir. yanı sıra daha akıcı bir kullanıcı deneyimi.  

Search Engine Land News Editörü Barry Schwartz, "Ne olursa olsun, Google sizin için çözmeye çalışacak" diyor ve ekliyor: "Soru şu ki, Google'ın bunu sizin için çözmesini istiyor musunuz, istemiyor musunuz? Veya Google'ın standart URL'niz olarak tanımladığı şeyi kontrol etmek mi istiyorsunuz?"

Daha fazla bilgi için SEO: Yinelenen İçerik bölümümüze bakın.

Hız: Hız

Google Web Yöneticisi Eğilimleri Analisti Martin Splitt geçen yıl , site hızı için optimizasyonun "hiçbir zaman yalnızca optimize ettiğiniz bir puana sahip olduğunuz ve bununla bitecek bir noktaya gelmeyeceğini" söyledi .

Ziyaretçiler ister mobilde ister masaüstünde görüntülüyor olsun, siteniz hızlı bir şekilde yüklenmelidir. Ve hız bir Google sıralama faktörü olduğundan, daha hızlı sitelerin SEO avantajı olacaktır (diğer tüm faktörler eşit olduğunda). 

Google'ın 2018'de mobil öncelikli dizine eklemeyi kapsamlı bir şekilde kullanıma sunmasından birkaç ay sonra , mobil arama için "Hızlı Güncelleme"yi başlattı. 

Diğer birçok SEO faktörü gibi hız da kullanıcı deneyimi ile iç içedir. Hareketli bir siteye sahip olmak, ziyaretçilerin hemen çıkmalarını önlemeye ve etkileşim ve dönüşüm oranlarınızı iyileştirmeye yardımcı olabilir. Sitenizin iyileştirilecek alanlarını belirlemek için Google'ın PageSpeed ​​Insights gibi araçları kullanın .

Daha fazla bilgi için, güncel kalmak için SEO: Site Hızı bölümümüze bakın.

Not: HTTPS

Google, arama yapanlara daha iyi güvenlik sağlamak için web sitelerini HTTPS sunucularına geçmeye zorladı. Sıralamalar da dahil olmak üzere konuyu birkaç şekilde zorladı. 

2014'te Google, HTTPS/SSL sitelerinin güvenliğini sağlamak için küçük bir sıralama artışı sağlamaya başladı . Temmuz 2018'de Chrome tarayıcısı, HTTPS kullanmayan sayfaları güvenli değil olarak işaretlemeye başladı ve HTTPS'yi sitenizdeki kullanıcı deneyiminin etkin bir parçası haline getirdi.

Patrick Stox, SMX Advanced'de "Google tipik olarak HTTPS'yi HTTP üzerinden indeksler " dedi . “Yani, her ikisine de sahipseniz ve bir kanonik . . . tipik olarak, yapabildikleri zaman HTTPS'yi seçecekler."

Detlef Johnson, "HTTPS kullanmak çoğunlukla bir kullanıcı deneyimi sorunudur" diye ekliyor. "Ancak, bu kullanıcı deneyimi sorunu önemlidir, çünkü sitenizle e-ticaret yapmak isteyebilecek kişiler - güvenlik uyarılarıyla karşı karşıya kalırlarsa satışı kaybetmiş olabilirsiniz."

[Profesyonel İpucu] 

"Aslında çokça gördüğüm bir şey - ve bu çoğunlukla WordPress için geçerli - site sahibi HTTPS'ye geçmeden önce içerik yönetim sistemine yüklenen varlıklar var ve bu yüzden bir çok resim olabilir. düzenin bir kısmı veya eski gönderilerin bir kısmı, önceki, sıradan HTTP için olan yazımlarla barındırılır. Bu varlıklar çözülebilir ve HTTPS üzerinden sunulan sayfada görüntülenmelerini sağlasanız bile, yine de bu sayfanın bazı varlıklarının güvenli olmadığını söyleyen bir uyarı alırsınız, bu 'Uh-oh, sen'e benzer güvenli olmayan sayfalar var.'” – Detlef Johnson, Search Engine Land

Ur: URL'ler

Bu önemli bir sıralama faktörü değildir, ancak arama motorları ve kullanıcılar için sayfa URL'lerinizde açıklayıcı kelimeler kullanmak iyi bir uygulamadır. 

URL'leriniz arama sonuçları sayfalarında görünür, bu nedenle anlaşılması kolay bir URL'ye sahip olmak, arama yapanlara bağlantının diğer ucunda ne olduğu hakkında daha iyi bir fikir verebilir. 

İnsanlar ve arama motorları için anlaşılması kolay bir URL yapısı oluşturmanıza yardımcı olacak bazı ipuçları.

Yapınız

Yapmayınız

URL'nize anahtar kelimeler ekleyin. Sözcükleri ayırmak için kısa çizgi kullanın (yukarıdaki örnekte olduğu gibi).

URL'nizde birçok kez anahtar kelime doldurma. Belirli bir sorgu için bir alan eşleşmesine sahip olmanın , arama sonuçlarının en üstünde görüneceğinizi garanti etmediğini unutmayın.

  

İçeriğinizi tanımlayan kelimeleri kullanarak sayfalarınızı adlandırın.

Sayfa adreslerinizde anlaşılmaz karakter ve sayı dizileri kullanmak.

Sayfalarınızı düzenlemek için dizinleri kullanın. Dizinler, içeriğinizin yanı sıra sitenizin yapısını da tanımlayabilir. 

Her zaman yeşil kalan içerik için URL'nize bir tarih eklemekten kaçının.

 

Top