X

Lütfen Para Birimi Seçiniz

Türk Lirası $ US Dollar Euro
X

Lütfen Para Birimi Seçiniz

Türk Lirası $ US Dollar Euro

Bölüm 8: Toksinler ve arama motoru spam cezaları

AnasayfaYazılarGoogle SEOBölüm 8: Toksinler ve arama motoru ...

Arama motoru optimizasyonu alanına giren herkesin, bazı şüpheli (diğer adıyla "siyah şapka") taktikleri veya Periyodik SEO Faktörleri Tablomuzda adlandırdığımız gibi Toksinlerle karşılaşması muhtemeldir . 

Bunlar, motorların yöntemlerinin çok daha az karmaşık olduğu günlerde yüksek bir sıralamayı garanti etmek için yeterli olabilecek kısayollar veya püf noktalarıdır. (Şimdi bile işe yarayabilir, en azından siz yakalanana kadar.) Bu taktiklerden uzak durmanızı öneririz, çünkü bunları kullanmak ceza veya yasakla sonuçlanabilir. 

İçiniz rahat olsun, Bir arama motoruna yanlışlıkla spam göndermek zordur ve motorlar, birinin sert bir cezayı hak edip etmediğine karar vermeden önce çeşitli sinyallere bakar. Bu, yapılmaması gereken şeylerden bahsedelim dedi.       

Cl: Gizleme

Arama motoru tarayıcılarına, kullanıcılara sunduğunuzdan farklı bir şey göstermek " gizleme " olarak adlandırılır ve potansiyel olarak kullanıcıları alakasız veya zararlı sayfaları ziyaret etmeleri için kandırmak için kullanılabilir.

Diğer bazı Toksinlerin aksine, gizleme kazara olabilecek bir şey değildir - bu, arama sonuçlarını manipüle etmek için kasıtlı bir girişimdir ve bunu yaparken yakalanırsanız çok ağır bir ceza bekleyebilirsiniz.

JavaScript sorunları ne olacak? Search Engine Land'den Detlef Johnson , "Gizleme özellikle Google yönergelerine aykırıdır , ancak bu yönergeler şu anda JavaScript nedeniyle belirsizdir" diyor. “Tek sunucu tarafı işleme (SSR) çözümü, bunu yalnızca örümcek tespitiyle uyum içinde dinamik olarak sunuyor. Googlebot'tan gelen bir isteği ele aldığınızda, diğer tüm istekler normal bir şekilde işlenir ve tarayıcıda oluşturulmak üzere komut dosyaları teslim edilirken SSR yapmayı seçebilirsiniz. Teknik olarak konuşursak, bu bir gizlemedir, ancak Google, niyetin farkında oldukları için başka yöne bakıyor.”

“Niyetiniz şüpheli olmadığı sürece, bunu yapabilir ve yasaklanmamayı bekleyebilirsiniz. Kullanıcılara göstermediğiniz bazı içerikleri örümcekler için ayırdığınızda, işler sınırı aşmaya başlar," diye açıklıyor Johnson.

Daha fazlası için SEO: Gizleme ve Giriş Sayfaları hakkındaki makalelerimize bakın .

Sf: Doldurma

Bir anahtar kelime bir sayfada ne kadar çok görünürse, arama motorlarının sayfanın sorguyla o kadar alakalı olduğunu düşüneceğini varsayabilirsiniz. Hayır. Kullanıcılar için doğal veya kullanışlı olandan daha sık anahtar kelimeler eklemek, "anahtar kelime doldurma" olarak adlandırılır. Piyasadaki en eski spam taktiklerinden biridir ve yine de sizi cezalandırabilir.

Sıralamanızı iyileştirmeye çalışmak için anahtar kelimeleri başlıklarınızda, kopyalarınızda, altbilgilerinizde - herhangi bir yerde - tekrar tekrar tekrarlamayın. Anahtar kelime sıklığı için sihirli bir formül yoktur ve anahtar kelime yoğunluğu bir efsanedir . 

Bunun yerine, kullanıcının amacını ele almaya odaklanın. Bunun, bir anahtar kelimenin yalnızca birkaç kez mi yoksa bir düzineden fazla kez mi gerçekleştiğiyle sonuçlanıp sonuçlanmadığı, içeriğinizin kalitesinden ve kitlenize sağladığı değerden çok daha az önemlidir.

Ar: Korsanlık

Bir başkasının fikri mülkiyetini (makale, şarkı, grafik, fotoğraf, video vb.) alıp kendinize aitmiş gibi yaymak yasa dışıdır. Yine de SEO için kötü olmasının tek nedeni bu değil: kullanıcılar genellikle içeriğin orijinal kaynağını ister ve arama motorları bunu onlara sağlamak ister.

Google'ın 2012 “Korsan” güncellemesi , telif hakkı yasasını ihlal eden siteleri hedef aldı. Siteler, Dijital Binyıl Telif Hakkı Yasası (DCMA) yayından kaldırma taleplerine tabidir. İntihal yapmak veya intihal edilmiş veya yasa dışı içeriği barındırmak, arama sonuçlarından çıkmanıza neden olabilir. Size karşı bir DMCA yayından kaldırma talebinin yapıldığından şüpheleniyorsanız Google Arama Konsolu bildirimlerinizi kontrol edin.

SC: Şemalar

Geri bağlantı aramak SEO'nun önemli bir yönüdür, ancak para söz konusu olduğunda kurallar değişir. Geçişli bağlantı özkaynak hem ihlal ettiğini linkleri için ödeme tarihinde ve Bing ‘ın kurallarına ve bu sayede organik görünürlük için korkunç sonuçlara yol açabilir.

Link Fish Media operasyon direktörü Julie Joyce, "Google tarafından cezalandırılabilir veya yasaklanabilirsiniz ve ikisi de iyi bir durum değildir" diyor. "Sorunun ne kadar kötü olduğuna bağlı olarak, bulunduğunuz yere geri dönmeniz birkaç aydan birkaç yıla kadar sürebilir."

Açık olmak gerekirse, başka bir kuruluşun web sitesine bir geri bağlantı yerleştirmek için ödeme yapabilirsiniz (reklamlarda olduğu gibi), ancak bu bağlantılar bağlantı hakkını geçemez. Ücretli bağlantılar, rel=“nofollow” veya rel=“sponsorlu” bağlantı özelliği ile belirtilmelidir.

Planlar sadece bağlantı satın almakla da sınırlı değildir: Anahtar kelime yüklü çapalar, bağlantı alışverişleri, blog spam'leri ve diğer yasa dışı uygulamalar ile büyük ölçekli konuk gönderme hizmetleri de arama motorlarından ceza almayla sonuçlanabilir. Bu yöntemleri kullanarak arama algoritmalarını manipüle etmeye çalıştığı için tutuklanan sayısız marka örneği var - hatta Google'ın kendisi dahil . Google'ın kurallarını görmezden gelmeyi seçerseniz, yakalanırsanız biraz merhamete hazır olun. Ve size ücretli bağlantılarının tespit edilemediğini söyleyen programlara inanmayın. Değiller, özellikle de soğukkanlı olanların çoğu salaklar tarafından yönetildiğinde .

Sıralamanızın zaman içinde kademeli olarak yükseldiğini görmek, kısayollar alıp bir cezadan sonra geri dönmek zorunda kalmaktan çok daha iyidir.

Daha fazlası için Bağlantı Oluşturma: Ücretli Bağlantılar ve SEO Spam Gönderme hakkındaki makalelerimize bakın . 

Merhaba: Gizleniyor

Sayfalarına anahtar kelimeler yerleştiren site sahipleri de metni gizleyerek bu girişimleri engellemeye çalışabilir. Yazı tipi rengini arka planla eşleştirmek, metni ekranın dışına yerleştirmek, yazı tipi boyutunu sıfıra indirmek veya başka herhangi bir gizleme yöntemi kullanmak olsun, metni gizlemek Google'ın Web Yöneticisi Yönergeleri'nin ihlalidir ve bir cezaya neden olabilir.

Bağlantılar, aynı zamanda, bazı site sahiplerinin bağlantı eşitliğini aktarmaya çalışırken ücretli bağlantıları görsel olarak gizlemek için yapabilecekleri şekilde, kullanıcılar tarafından görünmez hale getirilecek şekilde biçimlendirilebilir. Sebebiniz ne olursa olsun, öğeleri gizlemek, kullanıcıların yararlanabileceği bir şey değildir ve SEO'nuzu geliştirmesi pek olası değildir.

Bununla birlikte, kullanıcı onunla etkileşime girdiğinde kendini gösteren genişletilebilir içerik durumu vardır; örneğin, bir Wikipedia makalesindeki bir bağlantının üzerine fare ile gitmek daha fazla bilgiyi ortaya çıkarabilir.

Genişletilebilir içerik, arama motoru politikalarına aykırı değildir.

 

IV: Müdahaleci

Engel bir geçiş reklamı, bir reklam seli veya başka bir müdahaleci unsur olsun, ziyaretçilerin aradıklarını bulmak için çemberler arasında atlamalarını sağlamak, organik görünürlüğünüzün yanı sıra kullanıcı deneyiminize de zarar verebilir.

Genellikle gelir elde etme veya site metriklerini manipüle etme girişimlerinde kullanılan bu tür kötü uygulamalar, Google'ın En Ağır Güncelleme olarak da bilinen Sayfa Düzeni algoritmasını ele almak için oluşturulmuştur.

İyi ya da kötü, geçiş reklamları artık mobil kullanıcı deneyiminin ortak bir parçası. 2017'de Google, site sahiplerini bu tür öğeleri kötüye kullanmaktan caydırmak için mobil müdahaleci geçiş reklamı cezasını uygulamaya koydu. 

Daha yakın bir zamanda Google, bu eğilimi ele almak için Arama Kalitesi Değerlendirici Yönergelerini güncelleyerek , "Açık ve kullanımı kolay bir kapatma düğmesi olan tek bir açılır reklam veya geçiş sayfası, çok dikkat dağıtıcı olmasa da harika bir kullanıcı olmayabilir. tecrübe etmek. Ancak, sayfa kaydırmalarını veya uygulama indirmeyi gerektiren geçiş sayfalarını takip eden kapatılması zor Reklamlar, gerçekten dikkat dağıtıcı olabilir ve MC'nin [ana içerik] kullanımını zorlaştırabilir." 


Tüm geçiş reklamları yükümlülük değildir. "Sorumlu bir şekilde kullanılırsa", yasal yükümlülüklerle (gizlilik veya yaş doğrulaması gibi) ilgili geçiş reklamları, "makul miktarda ekran alanı kullanan ve kolayca kapatılabilen" giriş diyalogları ve diğer banner'lar Google'ın mobil müdahaleci geçiş reklamı cezasından etkilenmez .

[Profesyonel İpucu]

“Çevrede çok fazla gevezelik var 'TO bir sıralama faktörü mü? Bekleme süresi bir sıralama faktörü mü?' Ve bazı insanları, kötü nedenlerle, insanların sayfada harcadıkları zamanı yapay olarak artırmaya çalışmasına yol açar. . . Geçiş reklamları, esasen kullanıcılarınızın zamanını boşa harcamanın bir yoludur. Bazen, içeriği tam olarak yüklemeyecek bazı sayfalar görüyoruz ve ardından butona tıklıyorsunuz ve 'Oh, bir saniye bekleyin, içeriği yüklememiz için zaman geldi' diyecek, sanki zaman almış gibi. Bir veritabanını aramak ve içeriği oluşturmak için 10 saniye.

Bunların hepsi açıkça bekleme süresini yapay olarak artırmak için yapılmış taktiklerdir. Kulağa çok önemsiz geliyor çünkü bu sadece bir SEO şehir efsanesini yerine getirmek uğruna kullanıcıların zamanını boşa harcıyor. Ancak [arama motoru] kullanıcılarımız için de zararlıdır. Dolayısıyla, bu kesinlikle önerdiğimiz bir şey değil ve gerçekten taciz edici ise harekete geçme hakkımızı saklı tutuyoruz.” –Frédéric Dubut, Bing'in kıdemli program yöneticisi lideri


Top