X

Lütfen Para Birimi Seçiniz

Türk Lirası $ US Dollar Euro
X

Lütfen Para Birimi Seçiniz

Türk Lirası $ US Dollar Euro

SEO nedir ve nasıl çalışır?

AnasayfaYazılarGoogle SEOSEO nedir ve nasıl çalışır?

SEO nedir?

SEO, organik arama motoru sonuçları aracılığıyla web sitenize gelen trafiğin miktarını ve kalitesini artırma uygulaması olan Arama Motoru Optimizasyonu anlamına gelir , SEO , web sitenizin Google gibi arama motorlarında arama sonuçlarındaki varlığına odaklanan bir dijital pazarlama stratejisi olan arama motoru optimizasyonu anlamına gelir . SEO'nun nasıl çalıştığını anladığınızda, arama sonuçlarında görünürlüğünüzü (veya ne kadar üst sıralarda yer aldığınızı) artırmak için farklı taktikler kullanabilirsiniz.

SEO'ya neler girer?

SEO'nun gerçek anlamını anlamak için bu tanımı parçalayalım ve bölümlere bakalım:

  • Trafik kalitesi. Dünyadaki tüm ziyaretçileri çekebilirsiniz, ancak gerçekten elma satan bir çiftçi olduğunuzda, Google onlara Apple bilgisayarları için bir kaynak olduğunuzu söylediği için sitenize geliyorlarsa, bu kaliteli trafik değildir. Bunun yerine, sunduğunuz ürünlerle gerçekten ilgilenen ziyaretçileri çekmek istersiniz.
  • Trafik miktarı. Bu arama motoru sonuç sayfalarından (SERP'ler) doğru kişileri tıkladığınızda, daha fazla trafik daha iyidir.
  • Organik sonuçlar . Reklamlar, birçok SERP'nin önemli bir bölümünü oluşturur. Organik trafik, ödemeniz gerekmeyen herhangi bir trafiktir.
  • Seo Hosting ; Paylaşımsız A class ipler üzerine kurulu ve siteninizin konumuna uygun lokasyonda ip li hostinglere seo hosting diyoruz.

Bir web sitesi için SEO nasıl yapılır?

 
5 adımda web sitenizin SEO'sunu nasıl geliştirebilirsiniz:
  1. Doğru URL'yi seçin.
  2. Her sayfa için başlıklar ve açıklamalar oluşturun.
  3. Bağlantı metnini kullanın.
  4. Tüm resimlerinize alternatif metin ekleyin.
  5. Doğru başlıklarla site yapınızı verin.

SEO nasıl çalışır?

Bir arama motorunu, bir kutuya bir soru yazmak (veya konuşmak) için ziyaret ettiğiniz ve Google, Yahoo!, Bing veya kullandığınız herhangi bir arama motoru, web sayfalarına uzun bir bağlantı listesiyle sihirli bir şekilde yanıt veren bir web sitesi olarak düşünebilirsiniz. potansiyel olarak sorunuza cevap verebilir.

Bu doğru. Ancak, bu büyülü bağlantı listelerinin arkasında ne olduğunu düşünmeyi hiç bıraktınız mı?

Şu şekilde çalışır: Google'ın (veya kullandığınız herhangi bir arama motorunun) İnternet'te bulabilecekleri tüm içerik hakkında bilgi toplayan bir tarayıcısı vardır. Tarayıcılar, bir dizin oluşturmak için tüm bu 1'leri ve 0'ları arama motoruna geri getirir. Bu dizin daha sonra tüm bu verileri sorgunuzla eşleştirmeye çalışan bir algoritma aracılığıyla beslenir.

Bir SEO ile çalışmayı düşünüyorsanız ne kadar çabuk harekete geçerseniz o kadar iyi olur. SEO ile çalışmaya başlamak için en uygun zaman, bir siteyi yeniden tasarlamayı veya yeni bir siteyi devreye sokmayı düşündüğünüz zamandır. Bu şekilde SEO'nuz ve siz, daha en başından sitenizin, arama motorlarına uygun bir şekilde tasarlanmasını sağlayabilirsiniz. Bununla birlikte iyi bir SEO, mevcut bir siteyi de iyileştirmeye yardımcı olabilir.

  1. Önerilen değişiklikleri uygulama konusunda kararlı olun. SEO tarafından önerilen değişikliklerin yapılması zaman ve çaba gerektirir. Bu değişiklikleri yapmaya zaman ayırmayacaksanız bir uzmanla çalışmanıza değmez.
  2. Potansiyel SEO'nuzla görüşme yapın. SEO'ya yöneltebileceğiniz bazı yararlı sorular şunlardır:
    • Önceki çalışmalarınızdan örnekler gösterebilir ve başarı öykülerinizden bazılarını bizimle paylaşır mısınız?
    • Google Web Yöneticisi Yönergeleri'ne uyuyor musunuz?
    • Organik aramaya ek olarak çevrimiçi pazarlama hizmetleri veya önerisi sunuyor musunuz?
    • Ne kadar zamanda, nasıl sonuçlar bekliyorsunuz? Başarınızı nasıl ölçüyorsunuz?
    • Sektörümüzdeki deneyiminiz nedir?
    • Ülkemizdeki/şehrimizdeki deneyiminiz nedir?
    • Uluslararası siteler hazırlama konusunda deneyiminiz nedir?
    • En önemli SEO teknikleriniz nelerdir?
    • Ne kadar zamandır bu işle ilgileniyorsunuz?
    • Sizinle nasıl iletişim kurabilirim? Sitemizde yaptığınız değişikliklerin tümünü bizimle paylaşıp önerileriniz hakkında nedenleriyle birlikte bize ayrıntılı bilgi verecek misiniz?
    • SEO'nun sizinle ve işletmenizle ilgilenip ilgilenmediğine bakın. İlgilenmiyorsa, ilgilenen birini bulun. SEO'nuz aşağıdakilere benzer sorular sormalıdır:
      • İşletmenizi veya hizmetinizi müşteriler için benzersiz ve değerli kılan nedir?
      • Müşterileriniz kimler?
      • İşletmeniz nasıl para kazanıyor ve arama sonuçları nasıl yardımcı olabilir?
      • Başka hangi reklam kanallarını kullanıyorsunuz?
      • Rakipleriniz kimler?
  3. SEO'nuzun profesyonel referanslarını kontrol edin. Önceki müşterilerine bu SEO'nun faydalı bir hizmet sağlayıp sağlamadığını, birlikte çalışılması kolay bir insan olup olmadığını ve olumlu sonuçlar elde edip etmediğini sorun.
  4. Sitenizi hem teknik anlamda hem de arama açısından denetlemesini isteyin. Böylece neyin neden yapılması gerektiğini düşündüğünü ve beklenmesi gereken sonucun ne olduğunu öğrenebilirsiniz. Muhtemelen bunun için ödeme yapmanız gerekir. Büyük ihtimalle Search Console'da SEO'ya sitenize salt okuma erişimi de vermeniz gerekir. (Bu aşamada yazma erişimi vermeyin.) Potansiyel SEO'nuz nelerin iyileştirilebileceğiyle ve yapılması gerekenlerle ilgili gerçekçi tahminlerde bulunabilmelidir. Yapacağı değişikliklerin sizi arama sonuçlarında birinci sıraya oturtacağını garanti ediyorsa başka birini bulun.

Top